wishka - 12-10-2006 22:59

W ostatnich tygodniach znów zrobiło się głośno o internetowych grach komputerowych, a wszystko za sprawą hitu Blizzarda –World of Warcraft. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez naukowców analizujących problem uzależnienia od komputerów, prawie 40% z ponad 6 milionów graczy owej gry jest od niej uzależniona.
Można odnieść wrażenie, że w czasach wszechobecności, a co za tym idzie powszechności internetu, gracze wolą interaktywną rozrywkę z innymi ludźmi z całego świata, niż wydającą się już przeżytkiem grę z komputerem. Od kilku lat obserwujemy coraz większą popularność gier typu MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game), w których gracz może wcielić się w dowolną, wybraną przez siebie postać w wirtualnym świecie, by wraz z innymi graczami eksplorować fantastyczne światy, przeżywać cudowne przygody, rozwiązywać zadania, bądź walczyć z innymi graczami. Czyż nie brzmi zachęcająco? :D Popularność takich gier jak Ultima Online, Lineage, Tibia, czy wspomnianego już World of Warcraft potwierdza masowość zjawiska. Bardzo często jednak gracze zatracają poczucie rzeczywistości stawiając fantastyczny świat ponad realnym życiem. Naukowcy, rodzice - biją na alarm, oskarżając producentów gier komputerowych o wykorzystywanie słabości i wrażliwości, bardzo często młodych ludzi dla celów finansowych. Pomimo rosnącej świadomości, liczba graczy rośnie. Bać się, nie bać? A teraz chwila prawdy – kto ma postać w jakimś MMORPGu i co sądzi o całej tej aferze? ;)

www.typennington.pun.pl www.skawina.pun.pl www.forummenelgame.pun.pl www.asg-lubliniec.pun.pl www.poke-gamepbf.pun.pl